איך מתחילים בשינוי הרגלים שיישארו לאורך זמן?

“לא יהיה ניצחון של האור על החושך
כל עוד לא נשמור על האמת הפשוטה ,
שבמקום להילחם בחושך,
עלינו להגביר את האור…”
(אהרן דוד גורדון)

אני אוהבת מאוד את המשפט ובשנים האחרונות יוצא שלקראת כל חנוכה אני חושב על כמה הוא נכון ומדויק גם בהקשר של שינוי הרגלים.

במשך החודש האחרון אני עסוקה בלשבור הרגלים בספורט שלא שירתו אותי ב-7 השנים האחרונות.
במהלך החודש שמתי לב שככל שאני שמה את המיקוד על הדברים הטובים שקורים בתהליך ההתמודדות שלי עם האתגר שהצבתי לעצמי, כך קל לי יותר להביא את עצמי להתאמן.
(כל התובנות והפרטים על מה שחוויתי דרך האתגר נמצאים בפייסבוק)

היום יצאתי לאימון ותוך כדי חשבתי על חנוכה והסמליות שבחג הזה.
הסמליות של החג התחברה בתוכי לידע מתוך חוק המשיכה ופיזיקה קוונטית, וחוקים של יצירת מציאות ושינוי הרגלים.
וזה מדהים!

זה הולך ככה:
חג החנוכה, חג האור – זה קוד.
החלק של האור בתוכנו זו היכולת שלנו לחשוב אובייקטיבית ובצורה חיובית. לשמוח ולייצר מוטיבציה, גם ברגעים שלא קל ופשוט.
הרי בחיים לא הכול קל ופשוט.
וכאשר אנו יודעים עמוק בפנים שמה שאנחנו רוצים אפשרי עבורנו, אנחנו מצליחים להשיג את זה.

בפועל אנחנו לא צריכים הרבה דברים.

כמו שמספיק נר אחד כדי להכניס אור לחלל, כך מספיקה מודעות לדברים החשובים והטובים בחיינו כדי להכניס בנו מוטיבציה וליצור שינוי.
גם ברגעים מורכבים או קשים יותר בחיינו, כאשר החושך תופס הרבה מקום, מספיק שתהיה אמונה פנימית שאומרת לנו: “הכול בסדר, נצא מזה מחוזקים”, כדי להעיר את הדרך.

זאת אומרת, אדם זוכה לעזרה של אנרגיית היקום באופן קוונטי שתומך ברצון הפנימי האמיתי שלו (החיבור הרגשי הינו החשוב ביותר כאן), כאשר יש בו אמונה פנימית ורצון אמיתי למשהו טוב יותר.
ברגע שהאמונה הפנימית מתקיימת, אז קורים דברים מדהימים בחיים של האדם. ואלה לא נסים. אלה יכולות מובנות של המערכת שלנו.
שבגלל שרובינו לא מודעים לאיך להפעיל אותם, אותם רגעים מתפרשים כמו ניסים.

זה מה שעזר לי באתגר 30 יום של אימון בכל יום. כמה שזה נשמע קשה ככה העבודה העיקרית שלי הייתה מול עצמי ומול המחשבות שלי שהיוו לצורך העניין את החושך.

העבודה העיקרית בשינוי הרגלים היא לשנות דרך חשיבה:
• להקטין את כמות המחשבות השליליות והמעכבות.
• לתת למקום למחשבות חיוביות, לאמונה ולמוטיבציה.
• לא להילחם במחשבות אלא להכיר בהן.
• לאפשר לנו לפעול בכיוון הנכון, גם אם כרגע הוא לא כל כך נוח.

הרי בעולם של היום, הכול מלא בסיפוקים מידיים והכול נראה כל כך זמין עד ששכחנו שאנחנו מסוגלים להתמודד עם האי נוחות הרגעית למען מטרה גדולה יותר.

כמה פעמים קרה לך שרצית להתחיל:
לעשות ספורט, לשנות את התזונה, לשנות את מערכת היחסים שלך עם ההורים/ בזוגיות/ עם הילדים, להתחיל להרים טלפונים שישנו את העסק שלך…

וכשכל זה לא קרה, האם האשמת את עצמך? את הסביבה? את המוטיבציה? ואולי אמרת לעצמך –
יום אחד זה עוד יקרה לי.

גם לי זה קרה במהלך האתגר שהצבתי לעצמי.
והצלחתי לשבור את ההרגל החשבתי הקבוע הזה.

כי אני לא רציתי שההרגלים הגרועים יהרסו את החלומות שלי.

ואם אני הצלחתי, גם אתם יכולים.

מה שיכול לעזור לכם לעשות את הצד הראשון הוא לשאול את עצמכם מספר שאלות:

  • איזה בן אדם אני רוצה להיות בעוד שנה, בגרסה הכי טובה שלי? קחו כמה דקות ודמיינו זאת.
  • איך תהיה התחושה בעוד שנה להיות הגרסה הטובה ביותר שלי?

לאחר שתענו, הכינו את רשימה התכונות שאתם רוצים שהיו לכם. עשו רשימה של הדברים שהייתם רוצים להתגאות בהם, של ההצלחות שלכם.

לאחר הכנת הרשימה, העלו שאלה נוספת:

מה אני צריך ויכול לעשות כבר היום כדי שבעוד שנה זה יקרה.

וכל שנותר אחר כך הוא – לעשות

זה הכול.

 

וברגעי משבר, רגעים מורכבים שיהיו, תזכירו לעצמכם מי אתם רוצים להיות בעוד שנה. זה מה שיניע אתכם להמשך להתמיד בהרגלים חדשים.

אז, מה אתם מתחילים לעשות אחרת כבר היום?

שתפו כאן מתחת לפוסט ובכך תעשו את הצד הראשון שלכם ליצירת שינוי שיחזיק לאורך זמן.
מחכה לשמוע מכם.

 

מירי

שתפו...

קטגוריות
תגובה אחת
0 פינגים וטרקבקים

כתיבת תגובה