איך משנים תפיסה ומעלים את האנרגיה?

אתמול לקראת הערב התחלתי להרגיש באסה, מן אנרגיה ירודה כזאת שמביאה איתה מחשבות שליליות שונות.
ברור שהיו סיבות לכך, אך הסיבות הן סיבות וההרגשה הזאת של באסה ממש, אבל ממש לא לטעמי.

נראה לי שאין צורך להסביר למה… נכון?
אך בעיקר – היא גורמת לי להיות פסיבית, להתבחבש במה שלא טוב ושלילי…

ואין שום סיבה בעולם לכך שארצה לשים את כל הפוקוס שלי על דברים שליליים.

מבחינתי יש הבדל גדול בין להיות פרודוקטיבי, להסתכל על מה עשית ומה עובד ומה לא עובד ולשפר,
לבין להיות ביקורתי ולחפור רק במה שלא בסדר עכשיו ואיך זה קרה.

מסכמים?

אז הייתי במצב הזה בו הרגשות השליליים השתלטו עליי והם החלו לחלחל ולקלקל לי את היום (בעצם את הערב).

והחלטתי שאין דרך טובה יותר להתמודד עם מה שיש (עם הרגשות) חוץ מ… להתמודד איתם… חחח…(הרי אני מלמדת אחרים לעשות את זה, לעשות שינוי בתפיסה, לצאת מהמקומות הנמוכים)

וגם אם הפתרון לבעיה העיקרית שהביאה את הרגשות, אינו מיידי, לחפור במה שלא בסדר לא יעזור לפתור אותה.

הכי קל להיתקע במצב הזה ולא לתת לאני עצמי להיות נוכחת. לא לאפשר לחלומות שלי להפוך למציאות וכל זה, בגלל חפירות פנימיות של המוח (מבחינתי מחשבות שליליות זה לא אני, זה המוח שחופר) ולי זה לא מתאים.

כיוון שזה לא מתאים לי – בחרתי לעשות.

מה בחרתי לעשות?
התשובה האוטומטית שבטח עולה אצל רוב האנשים היא – לפתור את הבעיה שגרמה לרגשות השונים לעלות.

אבל אני בחרתי אחרת.
בחרתי לעשות את מה שאני יכולה כדי לשנות את המצב הרגשי שלי.
לעלות תדר, לשפר מצב רוח, בלי קשר למצב ואף בלי לפתור את הבעיה הראשונית שהובילה להופעת הרגשות.
נשמע הזוי, לא?
להרגיש טוב כאשר מצב לא טוב. מממ….
תחשבו שאני משוגעת, אך זה אפשרי וגם מביא לתוצאות מדהימות.

יש אנשים שבמצב כזה משתמשים בחומרים שונים כמו אלכוהול, סמים, תרופות.
אני לא בעדם. יש לכל אלה תופעות לוואי כאלה ואחרות, וגם אני לא אוהבת שמשהו מטשטש את התודעה שלי ומנתק אותי מההגה של החיים.

לאורך שנות הניסיון שלי בטיפול בחרדות, דיכאון, דימוי ובטחון עצמי, אני גם יודעת שלהרבה אנשים קשה מאוד לשנות את הרגש, ויחד אם זאת אפשר לעשות זאת בשילוב כלים.
וכמובן, החשוב ביותר הוא לזכור שתרגול לאורך זמן מקצר את הזמן הנדרש להוביל לשינוי.

אני רוצה לשתף אותך במה שעשיתי ואני מקווה שזה יעזור גם לך:

1. יצאתי להליכה. ישנן שתי דרכים להשפיע על הרגשות; אחת – להחליף את המחשבות במחשבות מותאמות למציאות האובייקטיבית. שנייה – דרך הגוף. פעילות פיזית מפעילה הורמונים שונים ומכניסה חיוביות. התנועה מייצרת תחושת סיפוק ומרחיבה את החשיבה (אם מעניין אותך אשמח לפרט עוד, רק כתוב לי בתגובה למטה).
אני בחרתי לשלב בין השניים. וזאת סיבה שיצאתי להליכה.
2. שמתי לב למחשבות שלי. תוך כדי הליכה שמתי לב למחשבות שעוברות לי בראש וזה מה שגיליתי: “”שום דבר לא עובד”, “את לא מוצלחת”, “זה שזה קרה בוודאות מעיד על זה שאת כישלון”.
3. זיהיתי את הרגש. שמתי לב למחשבות וזיהיתי את הרגש שמביא איתו מחשבות שליליות. הופתעתי לראות כיצד הרגשות שעלו בי השפיעו על ההתנהגות שלי.
4. בחנתי בקפידה מחשבות חלופיות. החלפתי את המחשבות האוטומטיות במחשבות מאוזנות, ריאליות וחיוביות, שמחוברות למציאות כמו “זה יכול לקרות לכל אחד”, “המצב לא כל כך גרוע, רק צריך לעשות חישוב מסלול מחדש”, “זו הזדמנות שלך לאתגר את עצמך ולפעול בדרך שחששת לפעול קודם”,”רצית להיות אמיצה בשנה הזאת, אז הינה יש לך הזדמנות” ועוד…

הכי מדהים זה שכל זה קרה תוך כדי הליכה-ריצה.
פעם הייתי מקשיבה למוזיקה בזמן אימון, אך היום אני מקשיבה לספרים.
וכך עשיתי. הפעם הספר היה ברקע ואני התרכזתי בשינוי המחשבות שלי.
בערך אחרי 2 קילומטר הרגשתי שזהו. הרגש הנמוך כבר לא שם.
זה הזמן לחשוב על הפתרונות.

עלו לי כמה וכמה רעיונות ישימים וטובים, הקלטתי אותם לעצמי (קשה לכתוב תוך כדי הליכה) ולמרות זאת, עדיין לא חזרתי למצב רגשי שרציתי. משהו בפנים עוד לא לגמרי ישב שם כמו שצריך.

אולי זה קשור למחזור שמתקרב, או מזג אוויר. זה ממש לא משנה.
כי אני יודעת שלא משנה איזה השפעות חיצוניות ופנימיות יש עלינו, יש לנו יכולת להשפיע על עצמנו, יכולת לשנות מצב רגשי, יכולת לשנות דרך חשיבה, הרגלים.
זה בר ביצוע. עשיתי את זה פעמים רבות בעצמי ופעמים רבות עם המטופלים שלי.

אז מה עושים?
קמתי בבוקר ובזמן שמטופלת ביטלה את הטיפול, כי היא לא הרגישה טוב, הלכתי להתאמן בים, לתפוס קצת שמש.

איזה כיף!
ועכשיו אני כותבת את הפוסט הזה ומרגישה סיפוק עצום.
יש לי כוחות, יש אנרגיה ליצור שינוי שאני צריכה כדי לפתור את הבעיה,
יש כיוון, וגם יש מוטיבציה.

אז חברים אהובים, גם אתם יכולים.
אל תחכו למחר כדי ליצור שינוי. שינוי קטן ,דבר שיש בכוחות שלכם לעשות בו שינוי, יוביל לשינויים גדולים בחיים.
תבחרו משהו קטן ותתחילו לעבוד על זה.
דבר קטן, שאפשר להתחיל לעשות משהו לגביו כבר עכשיו.
המשהו הזה לא צריך להיות קשור קשר ישיר לבעיה.
כל מה שהוא צריך לעשות בשלב הראשון – לשפר מצב רגשי שלכם.

אז לכו לרקוד, לרוץ, להליכה, לשחות או שתבחרו לעשות כל פעילות פיזית אחרת.
לכו ללמוד, לשיר, לשחק… כל דבר שיעזור לכם להפעיל את המוח, לשנות את המצב הרגשי ותתחילו להשפיע על האנרגיה והמחשבות שלכם.

ואם אתם רוצים כבר עכשיו ליצור קפיצה חיובית בחיים שלכם עם כלים שעובדים,
אתם מוזמנים להצטרף אלינו לסדנת המקפצה וליצור קפיצה חיובית בחיים וגם לקבל כלים שעובדים.
כל הפרטים בקישור הזה או בלחיצה על התמונה.

שתפו...

קטגוריות
תגובה אחת
0 פינגים וטרקבקים

כתיבת תגובה